Alla inlägg under oktober 2012

Av Michael Swindon - 31 oktober 2012 21:40

Jag har en förkylning. Jag har varit så i en vecka nu, och jag misstänker att jag nu har en ond fallet av influensa.
Nej, jag träffade en läkare, eftersom allt han gör är att tala om för mig att gå hem, dricka massor av vätskor och resten. Och att jag kan göra allt från mig, och på minst så jag inte kommer att utsättas för ännu mer skrämmande fall sitter i väntrummet på kliniken.

Förra veckan föreslog en vän att jag försöka vissa traditionella polska metoder, men eftersom jag inte vet något, och de som hon berättade om lät särskilt avskyvärda, jag gjorde ingenting. Det är kanske därför nu min kalla är en fullskalig influensa? Men kom igen nu, skulle du verkligen dricka mjölk med vitlök? Eller varma mörka öl? De är tänkt att du mår bättre. Ingen skojar! Efter du spytt upp all mjölk och vitlök, du känner säkert bättre, garanterar det. Och naturligtvis du ska må bättre efter downing ett par pints mörk öl, duh! Bättre resultat om varför inte bara dricka żubrówka istället?

Jag kommer verkligen inte ihåg vad min mor brukade ge mig när jag hade en förkylning som barn. C-vitamin och vissa brusande orange smaksatt dryck. Jag vägrade att dricka mjölk, så som var ute. Jag vägrade att äta lök och vitlök så som var ute. Och jag gillar verkligen inte varm te med honung, antingen. Min mammas Kycklingsoppa var OK, men det var inte typ av saker som skulle göra dig må bättre. Möjligen tvärtom.

Så, vad gjorde jag? Stanna hemma, sitter i sängen, titta på TV, läsa böcker och allmänhet få på allas nerver. Med andra ord har inte mycket förändrats. Jag gör fortfarande exakt samma när jag ned med influensa.

Av Michael Swindon - 16 oktober 2012 22:52

 

Så du vill bli en frisör?
Så vad gör du nu? Tja, är det första att se till att du verkligen vill bli frisör. Prata med din frisör om det. Hon / han kommer att berätta allt om det. Besök några skolor. Det område massor av olika sådana. Stanna till och besök en. Få ditt hår gjort av en av de ledande studenterna och ställ frågor. Kanske hjälpa till din salong. Hjälpa till med fällbara handdukar, sopa upp hår och besvara telefoner. Se vad du tycker innan du hoppar i med fötterna före. Kosmetologi Skolan kan vara dyr, men se till att hitta miljön som du letar efter. Se till att du kommer att få gå dit. Du kommer att spendera minst 8 timmar per dag där för nästa år. När du har slutfört din frisörutbildning måste du göra prov. När du klarar proven får du en licens och du kan börja arbeta som ett fullfjädrat frisör!

 

Hitta ett jobb
Hur hittar du din rätt salong att arbeta på
Under din sista månader i skolan nu är en bra tid att börja ta reda på var du kanske vill arbeta.

Några bra saker att prova är att prata med din frisör du gick till innan du gick till skolan. Om du hade en bra relation med din frisör kanske du kanske vill erbjuda att ta honom / henne till kaffe och få några förslag. Också en hel del skolor har arbetsmarknadsdagar och salonger kommer att komma in och träffa eleverna. Prata med de människor som kommer i. De kan vara de människor du intervjuar med senare. Ställa frågor till dem. Ta deras kort. Fråga dem om du kan stanna till och få en rundtur i salongen.

När du är där tala om vad deras krav är att arbeta där. De kan ha en assistent eller utbildningsprogram. Om det är en mindre salong som de kanske och kanske du bara kunde frivilligt att komma arbetet på lördagar medan skolan pågår och efteråt för att vara där för att hjälpa rena, svara telefoner, tear folier etc. Om du arbetar hårt de kan besluta att de inte kan leva utan dig. När de lär känna dig och se ditt arbete kommer de att vara mer benägna att anställa dig på den punkten.

 

Många salonger förväntar sig att se en demonstration av ditt arbete. Se till att du tar en modell eller vän med dig. Klipp det hår innan så du redan är bekant med dem och så kommer du att få en bättre uppfattning om vad du ska göra på modellen. Om du bara visar en frisyr se till att din modell hår är nyligen färgat. Detta kommer att visa dina framtida arbetsgivare att du funderar på hela utseende och att du är förberedd.

Du kanske vill förbereda ett diagram huvud plåt med din skärande vinklar, hårfärg design och formler färg för att lämna dem under intervjun. Kontrollera också att du har en återuppta för varje person vid intervjun och kanske en extra för alla suprise gäster. Också sätta några exempel på ditt arbete, rekommendationsbrev, klient vittnesmål (samla dem från din skola klienter), etc i en trevlig portolio.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards