Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Förkylning

Av Michael Swindon - 31 oktober 2012 21:40

Jag har en förkylning. Jag har varit så i en vecka nu, och jag misstänker att jag nu har en ond fallet av influensa.
Nej, jag träffade en läkare, eftersom allt han gör är att tala om för mig att gå hem, dricka massor av vätskor och resten. Och att jag kan göra allt från mig, och på minst så jag inte kommer att utsättas för ännu mer skrämmande fall sitter i väntrummet på kliniken.

Förra veckan föreslog en vän att jag försöka vissa traditionella polska metoder, men eftersom jag inte vet något, och de som hon berättade om lät särskilt avskyvärda, jag gjorde ingenting. Det är kanske därför nu min kalla är en fullskalig influensa? Men kom igen nu, skulle du verkligen dricka mjölk med vitlök? Eller varma mörka öl? De är tänkt att du mår bättre. Ingen skojar! Efter du spytt upp all mjölk och vitlök, du känner säkert bättre, garanterar det. Och naturligtvis du ska må bättre efter downing ett par pints mörk öl, duh! Bättre resultat om varför inte bara dricka żubrówka istället?

Jag kommer verkligen inte ihåg vad min mor brukade ge mig när jag hade en förkylning som barn. C-vitamin och vissa brusande orange smaksatt dryck. Jag vägrade att dricka mjölk, så som var ute. Jag vägrade att äta lök och vitlök så som var ute. Och jag gillar verkligen inte varm te med honung, antingen. Min mammas Kycklingsoppa var OK, men det var inte typ av saker som skulle göra dig må bättre. Möjligen tvärtom.

Så, vad gjorde jag? Stanna hemma, sitter i sängen, titta på TV, läsa böcker och allmänhet få på allas nerver. Med andra ord har inte mycket förändrats. Jag gör fortfarande exakt samma när jag ned med influensa.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Michael Swindon - 14 juni 2015 10:36

    Om du vill veta hur du gör dina naglar finare och längre så finns det ett antal sätt. Vill du få långa fina naglar, men har ingen lust att vänta på att de ska växa dit självmant, kan du använda nagelförlägning. Har en nagel gått sönder är det...

Av Michael Swindon - 15 juli 2013 20:07

Vad är Herpes?Herpes är en mycket vanlig infektion. Den orsakas av två olika men närbesläktade virus. Virus är herpes simplex virustyp 1 (HSV-1) och herpes simplex virustyp 2 (HSV-2). Båda är lätt att fånga. De kvar i kroppen för livet och kan ge ...

Av Michael Swindon - 17 maj 2013 23:44


Idag finns det ett antal tandblekningsmedel som anser sig vara bäst, även om de inte är det. Tandblekning fick sin enorma popularitet i början av nittiotalet. Då kunde man bara få det gjort hos sin lokala tandläkare som tillverkade skenor för just d...

Av Michael Swindon - 13 januari 2013 21:36

Priset på en guld uns växte fram ur alla våra expectations. Although den globala ekonomin smäktande, är inflationen och osäkerheten har företräde framför alla företag, det här ser glittrande metall ännu mer glänsande och powerful. Furthermore, medan ...

Av Michael Swindon - 16 oktober 2012 22:52


  Så du vill bli en frisör?Så vad gör du nu? Tja, är det första att se till att du verkligen vill bli frisör. Prata med din frisör om det. Hon / han kommer att berätta allt om det. Besök några skolor. Det område massor av olika sådana. Stanna til...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards